Αναζήτηση στο site

Επαφή

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
Ε.Κ.Π. 4ος, ΓΡΑΦΕΙΟ 6,
ΟΜ. ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19,
Τ.Κ 18531 ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΤΗΛ. - ΦΑΞ : 2104131209

enosh_synt_ika_peiraia@yahoo.gr

ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΄Eγκλημα σε στεριά και θάλασσα

2020-05-23 10:55

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

Eγκλημα σε στεριά και θάλασσα με τον «αέρα» του νέου περιβαλλοντικού νόμου

Παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου συζητήθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα έργα του ΟΛΠ ΑΕ

Συνεδρίαση με μοναδικό θέμα τη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα έργα του ΟΛΠ ΑΕ (COSCO) στο λιμάνι του Πειραιά πραγματοποίησε χτες το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, συνεδρίαση η οποία βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι αργά το βράδυ.

Εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που καταψήφισε τη ΜΠΕ, τοποθετήθηκε ο σύμβουλός της Στέλιος Μπενετάτος, σχολιάζοντας ανάμεσα σε άλλα και το γεγονός ότι παρόλο που το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει στην αρμοδιότητά του την έγκρισή της, τα έργα στην Πειραϊκή για την κατασκευή προβλήτας κρουαζιέρας έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και δύο μήνες. 

Περιέγραψε τη ζοφερή κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι Πειραιώτες από την ανάπτυξη του λιμανιού με κριτήριο τα κέρδη των μονοπωλίων, αναφερόμενος στην μπόχα από την οποία υποφέρουν η Δραπετσώνα και το Κερατσίνι εξαιτίας της δραστηριότητας της «Oil One», στα προβλήματα στο Πέραμα από τον εφιάλτη των «καζανιών του θανάτου», και φυσικά στις μεγάλες μπίζνες της COSCO, που σπάει όλα τα ρεκόρ κερδοφορίας, δηλαδή στις προβλήτες των ΣΕΜΠΟ, όπου ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργατών έχει απογειωθεί, αλλά και στην Πειραϊκή με την κρουαζιέρα. 

Ειδικά για το τελευταίο, άλλωστε, έχουν εκταμιευθεί από την Περιφέρεια Αττικής περί τα 127 εκατομμύρια ευρώ, κονδύλι που η διαδρομή του ξεκίνησε από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας. 

Και, όπως σχολίασε ο Στ. Μπενετάτος, «η COSCO θα χρηματοδοτήσει αυτό το έργο με μόνο 5 εκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία της, ενώ χάριν των κερδών της "πάνε περίπατο" το φυσικό και αρχαιολογικό τοπίο, η αναψυχή και τα μπάνια των κατοίκων και επισκεπτών».

Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τη ΜΠΕ, που μπήκε τόσο καθυστερημένα για συζήτηση, τη χαρακτήρισε «εμβληματικό παράδειγμα επιστημονικοτεχνικής όσο και νομικής αυθαιρεσίας των κυβερνήσεων» για να εξυπηρετηθούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι συναφείς κλάδοι. 

Κι αυτό γιατί η διαδικασία γίνεται με τη μορφή της «ανανέωσης - τροποποίησης» μιας «σαλαμοποιημένης» Απόφασης Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων του 2006 «όπως ισχύει», αντί να προηγηθεί η εκπόνηση μιας Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), όπως επιβάλλεται στην προκειμένη περίπτωση.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά στις επιπτώσεις από την επέκταση της κρουαζιέρας, με τις έξι νέες θέσεις που δημιουργούνται για να φιλοξενούν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κυκλοφορούν, με μήκος που μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 400 μέτρα. 

Με βάση αυτό, ανέδειξε με συγκεκριμένα στοιχεία, εκτός από την επιδείνωση του κυκλοφοριακού, την ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση της - ήδη επιβαρυμένης με ρυπαντές - ατμόσφαιρας της ευρύτερης περιοχής.

Επικίνδυνες καταστάσεις

Ο Στ. Μπενετάτος στάθηκε ακόμα στην καταστροφική, για το θαλάσσιο και υποθαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής, απόρριψη μέσα στον Σαρωνικό (μεταξύ Αίγινας, Σαλαμίνας και Φλεβών) των βυθοκορημάτων από την εκβάθυνση που πραγματοποιείται για να εξυπηρετούνται τα κρουαζιερόπλοια. 

Πρόκειται για μια ποσότητα που προσεγγίζει τα 400.000 κ.μ., στα οποία περιλαμβάνεται και μια ποσότητα από ιζήματα, επιβαρυμένα με πλήθος επικίνδυνων βαρέων μετάλλων. 

Οπως είπε, «η διαχείρισή τους γίνεται με κριτήριο το ελάχιστο δυνατό κόστος και με τρόπο που δεν προβλέπεται καν στον Εθνικό Σχεδιασμό, αλλά ούτε στον Περιφερειακό της Αττικής για τη διαχείριση των αποβλήτων».

Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτά τα απόβλητα, αναμεμειγμένα με αδρανή υλικά ή/και σκωρία από την εταιρεία «Χαλυβουργία Ελλάδος ΑΕ», θα χρησιμοποιηθούν ως δομικά στοιχεία για κατασκευές πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει λειτουργία ενός ΧΥΤΕΑ (Χώρου Υγειονομικής Ταφής Επικίνδυνων Αποβλήτων) στην ακτογραμμή του Πειραιά, όπως παραδέχεται σε έκθεσή του το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. 

Βέβαια «το... περίεργο στην περίπτωση αυτή είναι ότι η έκθεση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά χαρακτηρίζει τον εξαιρετικά επικίνδυνο αυτό τρόπο διάθεσης "ασφαλή μέθοδο, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για υγειονομική ταφή τους σε χερσαίες επεκτάσεις"», ανέφερε ο Στ. Μπενετάτος.

Ο εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» περιφερειακός σύμβουλος θύμισε ότι αυτό το περιβαλλοντικό έγκλημα για λογαριασμό του κεφαλαίου τρέχει με τον «αέρα» που του δίνει και ο νέος περιβαλλοντοκτόνος νόμος της ΝΔ, για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δράσης.

Στη συζήτηση έγιναν παρεμβάσεις από μαζικούς φορείς.